آشنایی با تجهیزات ازمایشگاهی

آشنایی با تجهیزات ازمایشگاهی hplc gc gc mass

آشنایی با تجهیزات ازمایشگاهی

آشنایی با تجهیزات ازمایشگاهی hplc gc gc mass

  • ۰
  • ۰

در اینجا یک مروری بسیار ساده از آنچه که در فرایند کروماتوگرافی گاز اتفاق می افتد، ارائه شده است:

مایع (گاز حامل) از یک سیلندر گاز خارج از ماشین معرفی می شود. این حامل است زیرا این دقیقا همان چیزی است که آن را انجام می دهد - نمونه ای را که ما از طریق دستگاه مطالعه می کنیم حمل می کنیم. در کروماتوگرافی گاز، گاز حامل، فاز متحرک است.

سرعت جریان حامل با دقت کنترل می شود تا واضح ترین جدایی اجزاء در نمونه را بدست آورد.

حامل وارد دستگاه از طریق پورت ورودی / تقسیم کننده می شود.

اندازه گیری نمونه با استفاده از یک سرنگ به گاز حامل تزریق می شود و فورا تبخیر می شود (به صورت گاز تبدیل می شود).

گازهایی که نمونه را به صورت جداگانه تشکیل می دهند، در حالی که در طول ستون (پرتقال) حرکت می کنند که شامل فاز ثابت است (معمولا یک پوشش نازک روی دیوار داخلی ستون است). ستون یک لوله (مویرگی) بسیار نازک است، گاهی اوقات تا 30-60 متر (100-200 فوت) بلند، پیچ خورده و به طور کامل در داخل یک کوره (آبی) قرار دارد که آن را در دمای کافی نگه می دارد دستگاه gc تا اطمینان حاصل شود که نمونه باقی می ماند شکل گاز دمای اجاق را می توان با دقت کنترل کرد.

همانطور که نمونه جدا شده و گازهای تشکیل دهنده آن در طول ستون در سرعت های مختلف حرکت می کنند، یک شناسنده حس می کند و آنها را ثبت می کند. می توان از آشکارسازهای مختلف استفاده کرد، از جمله آشکارسازهای یونیزاسیون شعله، آشکارسازهای رسانایی حرارتی و طیف سنج های جرم (معمولا ماشین های مجزا).

تجزیه و تحلیل داده ها / ضبط کننده متصل به دستگاه یک کروماتوگرافی (نمودار) را با قله های مربوط به مقادیر نسبی مواد شیمیایی مختلف در نمونه ترسیم می کند.

  • ۹۷/۱۱/۰۸
  • شرکت زنده رود اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی